Yansıma ve kırılmalar üzerine kurguladığı yerleştirmeleriyle tanınan Vincent Leroy son çalışması "Bubble Canyon"u Amerika'daki Bryce Kanyon'da sergiledi.
Fransız sanatçı, Tokyo'nun Ropongi Tepeleri'nde bir gökdelenin tepesine yerleştirdiği jeodezik küresinin ardından evine dönerek "soyut bir tefekkür" olarak özetlediği çalışması Slow Lens'i sunmuştu. Eserlerinde sıklıkla ayna ve merceklerle yanılsamalar yaratmayı tercih eden Leroy bu son çalışmasında bir kez daha izleyicinin algısına seslenmeyi tercih etmiş. Doğanın engebeli yapısının aksine pürüzsüz yapısıyla asılı duran baloncuklar bir tezat yaratırken yamaçlardan alıp bizlere yansıttığı doğa gerçeği temelsiz bir ortama taşıyor. Gerçeklikle aramızdaki mesafenin yansıması olarak da yorumlayabileceğimiz "Bubble Canyon" kainatın mükemmelliğini kopyalamaya çalışan insanoğlunun algısını deforme ediyor. Baloncuklar yarattıkları illüzyon ile inandığımız ve bildiğimizle aramıza bir set çekmenin yanı sıra izleyicisine yeni bir bakış açısı ve yeni bir yorum kazandırıyor.
Commentaires