Anish Kapoor, 28 Yıl Sonra Hayward Gallery’ye Geri Döndü
- 2 saat önce
- 1 dakikada okunur

Ünlü çağdaş sanatçı Anish Kapoor, yaklaşık 28 yıl aradan sonra yeniden Hayward Gallery’de kapsamlı bir retrospektif sergiyle sanatseverlerin karşısına çıktı. Londra’daki sergi, sanatçının yeni üretimlerinin yanı sıra kariyerine damga vuran önemli eserlerini de bir araya getiriyor.
18 Ekim’e kadar devam edecek sergide, Kapoor’un mekân, algı ve yanılsama üzerine geliştirdiği çalışmalar öne çıkıyor. Vantablack yüzeyler, aynalı yapılar ve izleyicinin mekân algısını değiştiren büyük ölçekli enstalasyonlar, serginin dikkat çeken bölümleri arasında yer alıyor.
Serginin merkezinde üç büyük enstalasyon bulunuyor. Tavandan zemine uzanan devasa PVC yapı, kan kırmızısı tonlardaki heykelsi geçitler ve sanatçının 2022 tarihli “Mount Moriah at the Gate of the Ghetto” adlı çalışması, ziyaretçilere fiziksel ve psikolojik sınırları sorgulatan bir deneyim sunuyor.
Retrospektifte ayrıca son on yılda üretilen resim ve heykeller de sergileniyor. Şiddet, varoluş, beden ve insan algısı gibi temaları işleyen eserler, Kapoor’un sanat pratiğinin karanlık ve etkileyici yönlerini gözler önüne seriyor.









Yorumlar